اصول اولیه طراحی لوگو
نوشته شده توسط : بنرساز

اصول اولیه طراحی لوگو

 

 

اصول اولیه طراحی لوگو

ین بار با اصول اولیه طراحی لوگو درخدمت شما عزیزان هستیم و قرار بود درباره ی تک تک ضوابط طراحی لوگو صحبت کنیم ،اول به صورت تیتروار قوانین رو باهم مرور کنیم و بعد در مورد جزئیات هر قانون صحبت میکنیم .

 
  • ۱-طراحی اولیه یک نیاز است

  • ۲-آن را به طرز دیوانه واری ساده نگه دارید

  • ۳-رنگ های هوشمندانه

  • ۴-مسائل مربوط به تایپوگرافی

  • ۵-در بکارگیری افکت ها خودرا به زحمت نیندازید

  • ۶-بین عناصر طرح تعادل ایجادکنید

  • ۷-منحصر به فرد باشید

     

  • اصول اولیه طراحی لوگو
 

 
اصول اولیه طراحی لوگو
 
اصل اول – طراحی اولیه یک نیاز است
طراحی اولیه یکی ازمهم ترین بخش ها دراصول اولیه طراحی لوگو به حساب میاد،اینکه شما به سرعت بخوایین با سیستم لوگوتون رو طراحی کنید،نه تنها موثرنیست بلکه خلاقیتتون رو هم کور میکنه.اگر میخوایین یک لوگو قوی ارائه بدید، اول تمام ایده هاتون روکاغذبیارید
 بهترین حالت اینه که حدود بیست الی سی طرح زده باشید و بعداز اون اونا روتوی شاخه های متفاوت بیایین دسته بندی کنید.
یک طراح ماهر و متخصص برای این مرحله از طراحی لوگو  نسبت به بقیه مراحل زمانی زیادی را اختصاص میده و صرف می کند

اصول طراحی لوگو

 
 
اصول اولیه طراحی لوگو
 
اصل دوم – آن را به طرز دیوانه واری ساده نگه دارید
بهترین روش برای آموزش در طراحی لوگو اینه که براتون با مثال توضیح بدم .لوگو نایک رو نطر بگیرید، میبینید که توی لوگوش فقط از یک علامت استفاده شده و یکی از ساده ترین لوگو های طراحی شده معروف به شمار میاد.این لوگو در عین سادگی بسیار پرمعنا نیز می باشد وکل جهان هم میشناسند.پس سعی کنید اصوا اولیه لوگو را در طراحی خودتان رعایت کنید.
 

 
پس توی تمام این مراحل به این نکته  توجه کنید که اصول اولیه طراحی لوگو ،همواره سادگی رو در نظر بگیرید و تنها عناصر ضروری رو توی لوگوتون لحاظ کنید واز توجه به جزئیات دوری کنید.
اصول اولیه طراحی لوگو
 

 
اصول اولیه طراحی لوگو
 
اصل سوم – رنگ های هوشمندانه
وقتی که حرف از رنگ میشه ، پیدا کردن رنگ های اصلی یکی ازچالش های بزرگ برای برند شما محسوب میشود.روانشناسی رنگ در طراحی لوگو نکته ی بسیار مهم در لوگوست که باید حتما برای آن زمان کافی بگذارید.
نکات اساسی و پایه در انتخاب رنگ لوگو چیست ؟
  1. از رنگ های خیلی روشن که به سختی دیده میشن ، استفاده نکنید.
  2. از رنگ های نئونی و درخشان استفاده نکنید،چون این رنگ ها در اندازه های کوچک دیده نمی شوند.
  3. اول خودتون رو به صورت سیاه وسفید طراحی کنید،بعد رنگ مناسب به طرح خودتون رو انتخاب کنید. معمولا طرح لوگو به صورت غیر رنگی جلوه ی اثری زیبایی ندارد.
  4. یادتون باشه که هر کدوم از رنگ ها معنا و احساسات خودشون  رو دارن، پس با علم به این قضیه رنگ های مناسب شخصیت کسب وکارتون رو انتخاب کنید.

اصول اولیه طراحی لوگو

 
 
 
اصول اولیه طراحی لوگو
اصل چهارم – مسائل مربوط به تایپو گرافی
یکی از مسائل قابل توجه ای  هست که میتونه باعث موفقیت یا شکست یک طرح لوگو بشه.یک طراح لوگو برای انتخاب فونت مناسب ، نیاز داره که حداقل ۱۲تا فونت مختلف رو ببینه ومواردی مثل سایز،فاصله گذاری و وزن هر حروف رو بررسی کند. طرح حروف مثل بقیه ی عناصر بایدمناسب شخصیت برند شما باشین .اگر به طور جدی قصد دارین که برندتون از بقیه برند ها متمایز باشه ومنحصر به فرد باشید باید یک فونت ویژه ی مناسب خودتون رو سفارش بدید. به عنوان مثال،برند یاهو و کوکاکولا و یوتیوب
 

 
 
اصل پنجم-در بکارگیری افکت ها خودتون رو به زحمت نندازید
نرم افزارهای گرافیکی قدرتمندی مثل ادوبی فتوشاپ و ادوبی ایلاستریتور توی ارائه وپیشنهاد فیلترها  وافکت های مناسب ، ابزار های قدرتمندی دارند اما لوگوی شما نباید وابسته به این المان ها باشه وبدون افکت هم باید یه طرحی کامل و قدرتمندی داشته باشد.درهر صورت این امکان وجود داره که از این افکت ها  استفاده کنید ولی با توجه به اصول اولیه طراحی لوگو  کاری ضروری نیست .
 
 
 
اصل ششم – بین عناصر تعادل ایجاد کنید
ذهن ما به طور طبیعی از مشاهده تعادل لذت می بره ،بنابراین یه موضوع پراهمیت در طراحی لوگو اینه که بتونیم بین تمامی اعضا و عناصر یک لوگو تعادل لازم را برقرار کنیم. چند نکته که کمک میکنه به این مطلب رو بهتون عرض میکنم :
  • با اندازه و وزن خطوط تمامی اشکال گرافیکی و طرح حروف بازی کنید تابه تعادل مطلوب برسید.
  • سعی کنید تا طرح شما در کادر مربعی قرار بگیرد چرا که شما میخوایین از لوگوتون در مقیاس های مختلف ،به عنوان مثال برای یک وب سایت ، پوستر و برروی یک پاکت نامه استفاده کنید.
گاهی اوقات ممکنه که طبق اصول طراحی لوگو طراحی نکنید و دنبال یک طرح خاص باشید ولی این مورد هم همیشه مد نظرتون باشه که شما لوگوتون رو برای توده ای از مردم طراحی می کنیدنه فقط برای متخصصین هنر و یه قشر خاصی ازجامعه ، بنابراین سعی کنید تا طرحی متعادل ایجاد کنید.
اصول اولیه طراحی لوگو

 
 
اصل هفتم- منحصر به فرد باشید
آخرین قانون از اصول اولیه طراحی لوگو ، طراحی یک لوگو  تاثیرگذار است که قانونی بسیار ساده است.از کار بقیه طراحان تقلید نکنید،آنالیز رقبا و دیدن آثار بعضی از اونها برای الهام گرفتن ، کار اشتباهی نیست .
اما تقلید از طرح فرد دیگه برای کار شما بسیار آسیب میرسونه بهتون و باعث میشه دیگه اون خلاقیتتون نابود بشود.منحصر به فرد بودن هرگز به این معنا نیست که تو طرحتون از کلیپ آرت ها و استوک ها استفاده کنید.بلکه به عنوان یک طراح باید سبک مخصوص به خودتون رو داشته باشید.
 





:: برچسب‌ها: اصول اولیه طراحی لوگو ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: